Friday 11 November 2011

saya hargai cikgu dalam hidup saya

budak kidal telah menaip ^^ Views

Salam....risaunya apabila SPM makin hampir... lagi lagi dengan subjek yang agak susah nak menjawab... tapi sedih pula bila aku nak tinggalkan bangku sekolah... tapi mujurlah aku tak STRESS... hehe... sebab tak difikirkan sangat... aku ingat kata kata cikgu... ada cikgu cakap jangan stress... kalau stress ketepikan masalah yang dilalui... Terharu bila beberapa guru mengenali diri ini ketika MAJLIS RESTU... bertambah semangat nak menjawab SPM... semuanya kerana cikgu... Belum salam cikgu lagi...aku dah nangis dulu kat belakang cikgu... itu bukan airmata palsu taw... hehe... Ramai jugak dapat aku peluk dan cium pipi cikgu perempuan... huhu... Mula mula dgn Puan Che... semua perempuan dia peluk... baiknya... Aku ingat pesan semua cikgu masa tu... semua ayat pesanan cikgu berbeza tapi mempunyai maksud yang sama... betul tak..? huhu... masa nak salam ustazah...ustazah dah menyebut2 nama aku... aku cepat cepat peluk... dia pesan buat agama baik baik... aku sempat mintak maaf... ustazah maafkan kesalahan aku... hehe.. lepas itu cikgu azlina(cikgu manja/tegas)... dia cakap... 'fatin................' panjangnya dia sebut... dia pesan buat sains betul betul....insyallah cikgu azlina... lepas tu cikgu rohanom(my lovely teacher/manja) tiba giliran dia...lain pula cara dia...dia pegang tangan aku lama lama... tatap mata aku lama lama... peluk pun belum... aku da lama tak jumpa dia sejak bengkel... rindu sangat kt cikgu anum... akhirnya jumpa masa majlis restu... masa dia pegang tangan aku dan pandang aku... aku terus peluk dia.... menangis menangis menangis...dan terus menangis... tapi aku tak ingat pesanan dia... dan aku tak ingat aku mintak maaf atau tak... sebab terlalu rindu agaknya... memang tak dengar... hmm... cikgu saya nak mintak maaf ya.. sy nak wat mathematic dgn TERbaik... lepas itu cikgu umi kalsum(bergaya/memahami) huhu.. aku ingat dia lupa nama aku..rupannya dia ingat... bila guru dah menyebut nama kita... wajarlah kita peluk dan cium...dan mengucapkan terimakasih... :) terimakasih cikgu umi... lepas tu cikgu aina(guru kelas spoting) huhu... bila jumpa cikgu ni... aku cakap aku nak peluk kat dia..dia gelak.. hehe.. aku peluk la.. aku mintak maaf lagi... terimakasih cikgu... lepas tu cikgu aida nadrul(spoting) dia pun menyebut nama aku... dia cakap good luck... cikgu ni memang banyak membantu dalam RKA CIPTA... terimakasih yea... cikgu zarina(bomba) dia cakap aku kene mintak maaf banyak banyak... dia kata aku banyak buat salah...huhu.. dia peluk aku kuat kuat... kuat taw pelukan tuuu.... sayang cikgu.... lepas tu cikgu faizal... dia cuma sebut nama aku dan ucap'buat betul betul dalam spm'... yang peliknya kenapa dia ada dlm kalangan cikgu perempuan.?hahaha... Tapi tak dapat jumpa dengan cikgu lama.... cikgu yang dah tak ada di SMK Paduka Tuan... rindunya dengan cikgu fariza......dia banyak ajar aku mathematic... tak pernah lost contact dengan dia... kenal dia pun masa belum kahwin.. sekarang dah kahwin dan ada anak lagi... cikgu jauh.... tak dapat jumpa...nasib perkahwinan dia aku datang...huhu.. terimakasih atas ucapan dalam facebook... hadiah yang pernah saya bagi..simpan baik baik... :) lagi seorang cikgu... cikgu fendy... haha.. cikgu ni memang selalu jumpa sangat walaupun dah tak ada dekat SMK Paduka Tuan...hehe... tapi masa majlis restu tu... masa dekat cikgu lelaki... macam ada yang kurang... rupanya cikgu fendy tiada disana... sedih taw... :( 
Apa pun terimakasih kepada semua cikgu... Doakan kami semua... Maafkan salah silap saya...

♥ Terima Kasih Sebab Sudi Baca... Ikhlas kan ? Hee~ ♥

Comments
2 Comments

2 comments:

  1. camne paper spm?moga suma berjln lncr ye....:)

    ReplyDelete
  2. huhu.. spm okay je.. td last exam.. thanks kak !!! :) sbb wish.. huhu.. wish terakhir ni tw.. alhamdulilah semuanya okay.. :)

    ReplyDelete

Meh sini komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...